Rola marketingu


Funkcje marketingu


Choć mogłoby się wydawać, że w dzisiejszych czasach nikogo nie trzeba już przekonywać do tego jak ważny jest marketing firmy, to jednak okazuje się, że niekiedy, zwłaszcza mali i początkujący przedsiębiorcy uważają wydatki tego typu za zbędne. Nic bardziej mylnego marketing ma do spełnienie wiele funkcji w przedsiębiorstwie, do najważniejszych należy zaliczyć między innymi:
 

internet-marketing-for-small-business-2
źródło: www.sav-e-marketing.com.au
 

  • - analizę otoczenia firmy – dzięki temu możliwe jest przyjęcie odpowiedniej strategii marketingowej, ale również wyznaczanie celów dalszej działalności przedsiębiorstwa

  • - badanie konsumentów – dzięki temu można określi działania jakie należy podjąć by dotrzeć do określonej grupy konsumentów, z drugiej strony dzięki badaniu potrzeb możliwe jest lepsze dostosowanie produktu, tak by spełniał on oczekiwania klientów

  • - planowanie produktu – zawiera się w tym również projekt opakowania, cech jakie będą eksponowane, itp.

  • - planowanie dystrybucji – kanały jakimi rozpowszechniany jest produkt, to również bardzo istotny element sprzedaży i marketingu.

Wyszukiwarka

Logowanie

Zarejestruj się