Kampania remarketingowa - dla kogo?

Remarketing staje się coraz popularniejszą formą reklamy. Możliwość stworzenia kampanii tego rodzaju daje chociażby Google AdWords.

Czym jest remarketing?

To nic innego jak sposób dotarcia do tych użytkowników, którzy już raz odwiedzili Twoją stronę. Na podstawie implementacji tagu remarketingowego i zapisanego cookiesa tworzone są specjalne listy remarketingowe, na podstawie których w kolejnym kroku wyświetlane są o wiele bardziej spersonalizowane reklamy, które możemy samodzielnie zaprojektować. Remarketing działa na zasadzie przypomnienia. A ponieważ bardzo często użytkownicy nie dokonują konwersji podczas pierwszej wizyty na stronie internetowej czy też w sklepie internetowym- warto jest się im przypomnieć.

Remarketing sprawdzi się w przypadku każdej firmy

Tak naprawdę efektywna kampania remarketingowa sprawdzi się w przypadku każdej firmy posiadającej własną stronę internetową. Jednak zdecydowanie najbardziej skuteczna będzie w przypadku sklepów internetowych. Klasyczną wersję remarketingu można wykorzystać jako przypomnienie o adresie sklepu w ogóle, natomiast jego bardziej zaawansowaną formę czyli remarketing dynamiczny można zastosować w przypadku przypominania użytkownikowi o 3360896910_fd43c420f9_okonkretnych produktach, które oglądał, ale nie zakupił. Remarketing jest także świetnym narzędziem pozwalającym na walkę z porzuconymi koszykami zakupowymi. Dzięki wyświetlanym reklamom przypominamy użytkownikowi o tym, że nosił się z myślą o zakupie, ale go nie dokonał i ze być może warto wrócić na stronę sklepu, aby sfinalizować transakcję.

Dobrze dopasowana kampania to podstawa i cel do osiągnięcia

To dopasowanie jest obecnie bardzo ważne, ponieważ użytkownicy internetu są zalewani ogromną ilością reklam niemalże na każdym kroku. Nowoczesna reklama to krok w stronę lepszej personalizacji komunikatów tak, aby dać klientowi to, czego szuka. Remarketing pozwala na taką właśnie personalizację. Jak pokazują statystyki- jest on także znacznie bardziej efektywny.

Średni CTR zwykłych reklam graficznych utrzymuje się na poziomie 0,07%, natomiast średni CTR reklam graficznych w remarketingu to już około 0,7%. Remarketing daje możliwość wyświetlania zarówno reklam tekstowych jak i graficznych. Różnego rodzaju typy kampanii remarketingowej charakteryzują się różną trudnością ich przygotowania. Jeśli więc mamy z tym problem, lepiej oddać sprawę w ręce profesjonalistów. Szereg szczegółów z tym związanych znajdziemy na stronie internetowej- www.mkgroup.pl/kampania_adwords.