Jak chce się czuć każdy klient?


Nie jest tajemnicą, że w branży projektowej liczy się nie tylko szeroka wiedza z zakresu projektowania ale i też podejście do klienta. e-domy.pl traktuje swoich klientów na najwyższym poziomie.

Nie jest dopuszczalnym absolutnie w tej branży traktowanie swojego klienta książkowo. Aby firma generowała zyski klient musi czuć się wyjątkowo. Jak powiedziała Maya Angelou - ” Ludzie mogą zapomnieć, co powiedziałeś, mogą zapomnieć, co zrobiłeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak się dzięki Tobie poczuli" w biznesie trzeba się tego absolutnie trzymać.
 

Trzeba się nieźle nagimnastykować nad przyciągnięciem nowych klientów, nad zwróceniem uwagi na firmę, ale jeżeli klient nie poczuje do firmy sympatii lub co gorsza pierwszy kontakt z przedstawicielem będzie delikatnie mówiąc nieprzyjemny, to można mieć pewność, że on nie powróci a jeszcze zrazi do miejsca swoich znajomych.

 

W obecnych czasach klient oczekuje także szybkiej reakcji i elastyczności w dostosowaniu oferty do swoich potrzeb, szczególnie jeśli chodzi o projektowanie dla niego przestrzeni. Nie zawsze uzasadnione jest trzymanie się sztywnych ram, bo może okazać się, ze super okazja może przejść firmie koło nosa. Standaryzacja zadań może ułatwiać wdrożenie się pracownika do swoich obowiązków, pomaga też dopracować szczegóły dotyczące postrzegania firmy przez społeczeństwo, jednak należy pamiętać, że każdy klient jest inny i nie do końca da się go umieścić w sztywnych ramach. Obsługa musi umieć dostosować się do klienta! Dzwoni do biura projektowego ktoś, kto mówi powoli? W takim wypadku należy dostosować tempo swoich wypowiedzi do niego. Schematy są przydatne i bardzo ważne jest opracowanie planu, ale nie warto się w nich sztywno zamykać.

 

Czym powinna się wyróżniać firma projektowa, która stawia na najwyższe dobro klienta?

  • skuteczność – sprawa z jaką przyszedł klient powinna zostać rozwiązana w takim zakresie, w jakim ma się możliwość i kompetencje.

  • szybkość – należy postarać się o jak najszybszą reakcje. Należy pamiętać, że konkurencja nie śpi.

  • uprzejmość – każdy człowiek chce być mile potraktowany. Z pewnością zapamięta dobre emocje, które towarzyszyły przy projektowaniu jego wnętrza.

  • kompetentność – osoba, która obsługuje klienta powinna mieć chociaż podstawowe informacje o rynku, w którym działa i absolutną wiedzę o usługach firmy.

     

Marketing nie oznacza tylko tworzenie haseł reklamowych w internecie, prasie, telewizji, czy radiu. Każdy etap realizacji usługi oraz kontaktu z klientem jest częścią marketingu i nie można jej lekceważyć. Aby doprowadzić do zamknięcia sprzedaży projektu i tego, by klient do nas powracał musi być on zadowolony z każdego etapu procesu. Nie ma innego wyjścia. W przeciwnym wyrazie kiepska opinia zaczyna szybko przekładać się na negatywne skojarzenia z marką, a to już prosta droga do spadku zamówień, zysków i pozycji na rynku.